Αμύγδαλα, πασατέμπος, ηλιόσποροι, φιστίκια, κάσιους, κουκουνάρι, φουντούκια, αλλά και πολλοί άλλοι, κλασσικοί ή πιο εξωτικοί ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή, θρεπτική και νόστιμη επιλογή.Τρώγοντας ξηρούς καρπούς ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να είναι καλό για την καρδιά σας. 



Οι ξηροί καρποί, οι οποίοι περιέχουν ακόρεστα λιπαρά οξέα και άλλα θρεπτικά συστατικά, είναι επίσης ένα εξαιρετικό σνακ. Είναι φθηνοί, εύκολοι στην αποθήκευση και εύκολο να τους πάρετε μαζί σας στη δουλεία, στο σχολείο ή στην εκδρομή.

Το είδος των ξηρών καρπών που τρώμε δεν είναι τόσο σημαντικό, αν και ορισμένοι ξηροί καρποί περιέχουν περισσότερες υγιείς θρεπτικές ουσίες και λιπαρά από ότι άλλοι. Τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, σχεδόν κάθε είδος ξηρών καρπών, περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά. Παραδείγματος χάρη, εάν πάσχετε από καρδιακή ασθένεια, η κατανάλωση ξηρών καρπών στη θέση ενός λιγότερο υγιεινού σνακ μπορεί να σας βοηθήσει να ακολουθήσετε ευκολότερα μια υγιεινή για την καρδιά διατροφή.

Στην κορυφή των θρεπτικότερων ξηρών καρπών σύμφωνα με το πανεπιστήμιο Yale είναι τα φουντούκια. Είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυτικές ίνες, και το μεγαλύτερο μέρος των λιπαρών που περιέχουν είναι ακόρεστα.
Επίσης τα αμύγδαλα, είναι ο ξηρός καρπός με την περισσότερη βιταμίνη Ε και περιέχει και σημαντικές ποσότητες καλίου.

Τα καρύδια, ένας αγαπημένος ξηρός καρπός των Ελλήνων, διαθέτουν υψηλά αποθέματα σε Ω3, περιέχουν περισσότερο φυλλικό οξύ και ασβέστιο.

Τα ελληνικά φιστίκια Αιγίνης έχουν λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα κλασσικά, και δίνουν στον οργανισμό υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες.

Όλα αυτά και ακόμη περισσότερα, συνηγορούν πως οι ξηροί καρποί δεν θα πρέπει να λείπουν από το καθημερινό μας διαιτολόγιο, αποτελώντας μια εξαιρετική πηγή ενέργειας και θρεπτικών για τον οργανισμό συστατικών.